Hava Durumu

‘Herkes Başının Çaresine Baksın’

Haber Giriş Tarihi: 25.02.2021 00:00
Haber Güncellenme Tarihi: 25.02.2021 00:00
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.haberulasim.com/
‘Herkes Başının Çaresine Baksın’

KİTLESEL aşılamaya geçtik; bir kısmı ikinci doz olmak üzere, 10 milyon kişiyi aşıladık. Ancak bir yandan normalleşmeyi konuşurken, diğer taraftan şu ‘mutant’lar yüzünden de tüylerimiz ürperiyor. Anlayacağınız umut ile umutsuzluk atbaşı gidiyor. Ama diğer taraftan esnaf battı batacak. Restoranlar, kafeler vs. 1 Mart’ta kısıtlamaların bir kısmı kalkacak. Konuşulmayan bir tek biziz! 3 ay kontak kapatan şehirlerarası otobüslerimizde, 9 aydır da yüzde 50’lik koltuk sınırlaması var. Bahara girdik, 2 ay sonra da sezon öncesi hareketlilik başlayacak... ‘Kısıt’ duruyor, kaldırılması bir yana konu gündeme bile gelmiyor! Görünen o ki, bu sezonda da yüzde 50 tırpanlanabiliriz. Evet özellikle TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi’nin konuyla ilgili etkili ve ısrarlı girişimleri olmuş ve bazı kazanımlar olmuştu ama; bu konu şu anda sektör olarak bizim de gündemimizden düşmüş gibi görünüyor. Tüm sıkıntılar bir yana, öncelenmesi gereken asıl sıkıntının koltuk sınırının kaldırılması konusunda herkes hemfikir.

 

VURGUN yiyen, takatsiz kalan ve tüm bunların sonucu olarak yatırım yapamaz hale gelen sektör, geçen yıldan bu seneye sadece borcunu taşıyabilmiş. İyi bir sene geçiremezse, belini doğrultamaz. Dolayısıyla tüm sorunlar bir yana, sektör STK’larının odaklanması gereken nokta bu olmalı. Hayati bir durum, bu konuda fikir ayırımı da olmaz, ortak hareket etmek için bundan daha önemli bir zemin olmaz. Yazarımız Levent Birant’ın şu ifadeleri konunun önemini fazlasıyla ifade ediyor: Bizim sektörümüz, ‘mücbir sebep’ sektörüne alındı.  Ertelenen vergilerimiz af kapsamına alınmalı; alınmadı. Mücbir sebep sektöründe olmayan sektörler aftan faydalandı. Bu kadar basit bir konuyu dahi düzelttiremedik. Bizi dinleyen haklısınız diyor, ortalıkta icraat yok. Sektör mensuplarına tavsiyem, ‘artık herkes başının çaresine baksın’. Zaten batıyoruz. Batamayan da kapatır defteri gider. İflaslar, borçlar, icralar, ücret ödeyememeler, her geçen gün artıyor.

 

Platform icracı bir organ olmalı

İSTANBUL Büyükşehir Belediyesi (İBB), sorunları çözmek ve ilin turizmini geliştirmek amacıyla geçtiğimiz yıl ‘Turizm Platformu’nu kurmuştu. Turizmin tüm paydaşlarının temsil edildiği bu platform, pandemi nedeniyle çok da etkin olamadı. İBB, bir adım daha atarak, özel halk otobüsçüsünden servisçisine, şehirlerarasından turizm taşımacısına; tüm kesimlerin temsil edileceği ‘İstanbul Ulaşım Platformu’ kurdu. Sektörün bir talebiydi bu... Her iki platform da yerel demokrasi ve katılımcılık açısından çok anlamlı adımlar. Bunun büyük bir kazanım olduğunu dile getiren TOBB Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, “Karayolu taşımacılarının yerelden kaynaklanan pek çok önemli sorunu var. Tüm bunların ortak akılla ve rasyonel şekilde çözüme kavuşturulması gerekiyor. Bu platform, çözüm merkezi olmaya aday. Ama tabii bizim, özellikle de patronların bu süreçte aktif rol üstlenmesi gerekiyor. Ancak bu şekilde platformun icracı bir organ olması sağlanabilir” dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.