Ülkemizde yatırımcı olmak artık gerçekten büyük bir sermaye istiyor. Alım gücü son dönemlerde tamamen dipleri görmüş vaziyette. İş yeri açan ve oraya sermaye sağlayan, eleman çalıştırıp istihdam sağlayan yatırımcı sayısı gün geçtikçe azalıyor. Katma değer üreten iş yerleri bir ülkenin kalkınmasına ve gelişmesine öncülük eden en önemli unsurlardan biridir. Durum bu kadar önemli iken ülkemizde sahaya yansıyan görüntü maalesef aynı şekilde değil. Büyük İstanbul Otogarı’nda otobüs tamirhanesi açmak büyük bir sermaye ve tecrübe gerektirir. Otogar işletmesinin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne geçmesiyle birlikte tamirhane katında ciddi iyileştirmeler yapılmış, yeni dükkan inşaatları ile yeni iş yerleri açılması sağlanmıştı. Şimdi ise bu iş yerlerinde yapılan yanlış ve hatalı uygulamalar esnafı iyice huzursuz etmeye başlamış durumda. Belediye, mevcutta tamirhanesi olan esnafa, dükkanının karşısında yer alan park yerlerinden bir alan ayırıyor. Peki bu alanı dükkan sahibi kullanabiliyor mu? Maalesef hayır. Başka araçların park etmesi sonucu mevcut hakkını kullanamıyorlar. İşin daha vahim yanı ise, bir dükkanın içinde iki hatta üç ayrı kişinin faaliyet göstermesi nedeniyle işini hakkıyla yapan esnaf ciddi zarara uğruyor. Bir esnaf belediye yönetiminden tekli dükkanı kiralıyor ardından aynı dükkanı 2 esnaf daha alarak belediyeyi aslında zarara uğratıyor. Diğer esnaflar da bu zarardan ciddi oranda etkileniyor. Ruhsat, SGK ve diğer hiçbir yasal belgesi olmayan bu iş yerleri hala aktif olarak tamirhane katında çalışıyorlar. İş o kadar çığırından çıkmış ki, haberde kullanılan otobüs aslında önünü kapattığı dükkanın değil yanında bulunan tekli dükkanın aracı ama diğer dükkanın önüne başka aracın giremeyeceği şekilde park ederek tamirini yaptırıyor. Hatta arkasına aynı şekilde parkeden 1 otobüs daha var. Şimdi esnaf bunu nasıl çözecek? Yönetim ekipleri hiç mi denetim yapmıyor? Yüzlerce kamera var, bunlara bakan yok mu? Bu şekilde dükkan içerisinde başka işletmeleri barındıranlardan yönetimin hiç mi haberi yok? Bunun cevabını sizlerin takdirine bırakıyoruz. Çünkü işletmeci şirket buraya dün gelmedi. 3 senedir buradalar ve bu dükkanları inşa edip kiraya verdiler. Sahada esnafın sorunlarını doğru dürüst dinleyecek, çözüm üretecek bir ekip hala yok maalesef. Esnafa kulak verin. Esnaf burada iş yapamazsa tamirhaneler birer birer kapanmaya yüz tutar. İşini burada yaptıramayan otobüsçü otogar dışında kendisine çare arar. Bu durumda da yine zararı işletme ve belediye görmüş olur. En kısa zamanda tamirhane esnafına kulak verilmesi temennisiyle.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İşini Doğru Yapan Esnaf Cezalandırılıyor
Ülkemizde yatırımcı olmak artık gerçekten büyük bir sermaye istiyor. Alım gücü son dönemlerde tamamen dipleri görmüş vaziyette. İş yeri açan ve oraya sermaye sağlayan, eleman çalıştırıp istihdam sağlayan yatırımcı sayısı gün geçtikçe azalıyor. Katma değer üreten iş yerleri bir ülkenin kalkınmasına ve gelişmesine öncülük eden en önemli unsurlardan biridir. Durum bu kadar önemli iken ülkemizde sahaya yansıyan görüntü maalesef aynı şekilde değil. Büyük İstanbul Otogarı’nda otobüs tamirhanesi açmak büyük bir sermaye ve tecrübe gerektirir. Otogar işletmesinin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne geçmesiyle birlikte tamirhane katında ciddi iyileştirmeler yapılmış, yeni dükkan inşaatları ile yeni iş yerleri açılması sağlanmıştı. Şimdi ise bu iş yerlerinde yapılan yanlış ve hatalı uygulamalar esnafı iyice huzursuz etmeye başlamış durumda. Belediye, mevcutta tamirhanesi olan esnafa, dükkanının karşısında yer alan park yerlerinden bir alan ayırıyor. Peki bu alanı dükkan sahibi kullanabiliyor mu? Maalesef hayır. Başka araçların park etmesi sonucu mevcut hakkını kullanamıyorlar. İşin daha vahim yanı ise, bir dükkanın içinde iki hatta üç ayrı kişinin faaliyet göstermesi nedeniyle işini hakkıyla yapan esnaf ciddi zarara uğruyor. Bir esnaf belediye yönetiminden tekli dükkanı kiralıyor ardından aynı dükkanı 2 esnaf daha alarak belediyeyi aslında zarara uğratıyor. Diğer esnaflar da bu zarardan ciddi oranda etkileniyor. Ruhsat, SGK ve diğer hiçbir yasal belgesi olmayan bu iş yerleri hala aktif olarak tamirhane katında çalışıyorlar. İş o kadar çığırından çıkmış ki, haberde kullanılan otobüs aslında önünü kapattığı dükkanın değil yanında bulunan tekli dükkanın aracı ama diğer dükkanın önüne başka aracın giremeyeceği şekilde park ederek tamirini yaptırıyor. Hatta arkasına aynı şekilde parkeden 1 otobüs daha var. Şimdi esnaf bunu nasıl çözecek? Yönetim ekipleri hiç mi denetim yapmıyor? Yüzlerce kamera var, bunlara bakan yok mu? Bu şekilde dükkan içerisinde başka işletmeleri barındıranlardan yönetimin hiç mi haberi yok? Bunun cevabını sizlerin takdirine bırakıyoruz. Çünkü işletmeci şirket buraya dün gelmedi. 3 senedir buradalar ve bu dükkanları inşa edip kiraya verdiler. Sahada esnafın sorunlarını doğru dürüst dinleyecek, çözüm üretecek bir ekip hala yok maalesef. Esnafa kulak verin. Esnaf burada iş yapamazsa tamirhaneler birer birer kapanmaya yüz tutar. İşini burada yaptıramayan otobüsçü otogar dışında kendisine çare arar. Bu durumda da yine zararı işletme ve belediye görmüş olur. En kısa zamanda tamirhane esnafına kulak verilmesi temennisiyle.
En Çok Okunan Haberler