STK faaliyetleri, sektörlerin geliştirilmesi, iyileştirilmesi, aksayan tarafların onarılması adına, çok önemli yapılanmalardır. En başından beri bunu belirtmekteyim. Farklı federasyonlar mevcut iken niçin yeni oluşum? Mevcut federasyonlar ve bağlı dernekleri, tamamen sektörün yan ve destek unsurlarından oluşan yapılar. Tabii ki bu bir ekosistem fakat, işin aslını bizler gözden kaçırdık. Bu işe yatırım yapan, istihdam eden, vergi ödeyen ve canı yanan kim; patronlar. öyleyse patronlar arasında koordinasyonu sağlayacak sağlıklı bir yapıya ihtiyaç var. Geç kalınsa da bizlerin bugün yaptığı budur. Çok güzel gelişmeler yaşanıyor. Ciddi bir destek söz konusu. Kuruluş tamamlandıktn sonra ortaya koyacağımız icraatlarla bu destek çok daha fazla artacaktır. Ben bu yüzden bu sürece öncülük ettim, destek verdim. Tabii diğer derneklerimiz de gözardı edilemez. Yıllardır buralarda konuşulan, gündeme gelen konular mevcut. Ben bu konuşulanları destekledim, desteklemeye de devam ediyorum. Projeler yapılıyor, ama uygulamada ortaya konan icraat yok. İşte burada sonuç alınması için, patronlarla biraraya geldik. Bakın durum çok vahim. Koşullar bu şekilde devam ederse bir yıl içerisinde ayakta kalabilecek bir firma kalmayacak. Derneğimizin işleyiş şekli de demokratik ve katılımcı olacak. Alınan kararlar ortak fikir sonucu ortaya çıkacaklar. Bu derneğin bir yöneticisi, yönetim kurulu oluşacak. Biraz fedakarlık gerekmekte. Yönetime seçilecek arkadaşlara da her türlü desteğim bulunacak. Bunu kendilerine de belirttim. Tekrar söylemem gerekirse, burada oluşacak kararlar, beyin fırtınasının oluşumu sonucunda, ortak fayda sağlayacak kararlar olacaktır. Taşımacı çok zor durumda Biz okul servisçileri, okulların açılmasını dört gözle bekliyorduk. Okullar eylülde açıldı açılmasına ama; bu kez başka sorunlarla karşılaştık. Biliyorsunuz pandeminin bir sonucu olarak çok sayıda araç sektörden çıktı. Hal böyle olunca, çalıştıracak araç bulmakta zorlandık. Araç buldun, bu kez de kaptan bulma sıkıntısı var. Tüm bunların yanı sıra okullarla birlikte trafik yükü de hayli arttı. Sırf bu nedenden dolayı servis araçlarımız ikinci işlerine zar zor yetişti veya yetişemedi. Bundan dolayı kimse umduğunu bulamadı. Ama asıl ve öldürücü mesele yaşanan ekonomik sıkıntılar. Döviz fiyatları tavan yaptı, buna paralel olarak masraflar da katlandıkça katlanıyor. Kendi adıma şunu söylemeliyim; kırk yıldır yaşamadığım bir ekonomik bunalım va kaosla karşı karşıyayım. Servis taşımacılığı da olağanüstü zor bir durumda. Şehirlerarası taşımacılıkta da benzer bir sıkıntı söz konusu. Firmalar olarak iyi bir yaz sezonu geçiremedik. Üniversitelerin açılması elbette olumlu ama pandemi nedeniyle ‘hibrit’ eğitim modeline geçilmesi, beklenen hareketliliğin temposunu olumsuz etkiledi. Yani anlayacağınız tüm taşıma modlarında işler beklentinin çok uzağında. Hem ekonomideki dalgalanma hem de sektördeki dalgalanma üst üste geldiği için, zor bir dönemden geçmekteyiz. İlerleyen süreçlerde servis hizmeti alan işyerlerinin ve okulların, bu fiyat tarifelerini güncellenmesi gerekmekte. 1 Ocak 2022 tarihi itibariyle asgari ücret belirlenecek ve bununla beraber, bambaşka bir dünyaya merhaba diyeceğiz. Nakitin kalkması daha sağlıklı Büyük İstanbul Otogarı çıkış ücreti için kredi kartı zorunluluğu getirilmesi, ilk etapta bir kaygı ve paniğe neden olsa da, korkulacak bir durum olmadığı ortaya çıktı. Zira sadece kredi kartı değil, İstanbulkart ile de ücretler ödenebilecekmiş. Şoföre nakit para vermektense, Akbil’e para yükleyip vermek, kurumsal açıdanda doğru bir hizmet anlayışı olacaktır. Para dolaşımı ne kadar az olursa, takibi de daha kolay olacaktır. Zaman içerisinde tüm işletmeciler, bunun doğru bir yöntem olacağını kabul edecektir.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Levent Birant
Levent Birant: Derneğimiz Kurmada Geç Bile Kaldık
STK faaliyetleri, sektörlerin geliştirilmesi, iyileştirilmesi, aksayan tarafların onarılması adına, çok önemli yapılanmalardır. En başından beri bunu belirtmekteyim. Farklı federasyonlar mevcut iken niçin yeni oluşum? Mevcut federasyonlar ve bağlı dernekleri, tamamen sektörün yan ve destek unsurlarından oluşan yapılar. Tabii ki bu bir ekosistem fakat, işin aslını bizler gözden kaçırdık. Bu işe yatırım yapan, istihdam eden, vergi ödeyen ve canı yanan kim; patronlar. öyleyse patronlar arasında koordinasyonu sağlayacak sağlıklı bir yapıya ihtiyaç var. Geç kalınsa da bizlerin bugün yaptığı budur. Çok güzel gelişmeler yaşanıyor. Ciddi bir destek söz konusu. Kuruluş tamamlandıktn sonra ortaya koyacağımız icraatlarla bu destek çok daha fazla artacaktır. Ben bu yüzden bu sürece öncülük ettim, destek verdim. Tabii diğer derneklerimiz de gözardı edilemez. Yıllardır buralarda konuşulan, gündeme gelen konular mevcut. Ben bu konuşulanları destekledim, desteklemeye de devam ediyorum. Projeler yapılıyor, ama uygulamada ortaya konan icraat yok. İşte burada sonuç alınması için, patronlarla biraraya geldik. Bakın durum çok vahim. Koşullar bu şekilde devam ederse bir yıl içerisinde ayakta kalabilecek bir firma kalmayacak. Derneğimizin işleyiş şekli de demokratik ve katılımcı olacak. Alınan kararlar ortak fikir sonucu ortaya çıkacaklar. Bu derneğin bir yöneticisi, yönetim kurulu oluşacak. Biraz fedakarlık gerekmekte. Yönetime seçilecek arkadaşlara da her türlü desteğim bulunacak. Bunu kendilerine de belirttim. Tekrar söylemem gerekirse, burada oluşacak kararlar, beyin fırtınasının oluşumu sonucunda, ortak fayda sağlayacak kararlar olacaktır. Taşımacı çok zor durumda Biz okul servisçileri, okulların açılmasını dört gözle bekliyorduk. Okullar eylülde açıldı açılmasına ama; bu kez başka sorunlarla karşılaştık. Biliyorsunuz pandeminin bir sonucu olarak çok sayıda araç sektörden çıktı. Hal böyle olunca, çalıştıracak araç bulmakta zorlandık. Araç buldun, bu kez de kaptan bulma sıkıntısı var. Tüm bunların yanı sıra okullarla birlikte trafik yükü de hayli arttı. Sırf bu nedenden dolayı servis araçlarımız ikinci işlerine zar zor yetişti veya yetişemedi. Bundan dolayı kimse umduğunu bulamadı. Ama asıl ve öldürücü mesele yaşanan ekonomik sıkıntılar. Döviz fiyatları tavan yaptı, buna paralel olarak masraflar da katlandıkça katlanıyor. Kendi adıma şunu söylemeliyim; kırk yıldır yaşamadığım bir ekonomik bunalım va kaosla karşı karşıyayım. Servis taşımacılığı da olağanüstü zor bir durumda. Şehirlerarası taşımacılıkta da benzer bir sıkıntı söz konusu. Firmalar olarak iyi bir yaz sezonu geçiremedik. Üniversitelerin açılması elbette olumlu ama pandemi nedeniyle ‘hibrit’ eğitim modeline geçilmesi, beklenen hareketliliğin temposunu olumsuz etkiledi. Yani anlayacağınız tüm taşıma modlarında işler beklentinin çok uzağında. Hem ekonomideki dalgalanma hem de sektördeki dalgalanma üst üste geldiği için, zor bir dönemden geçmekteyiz. İlerleyen süreçlerde servis hizmeti alan işyerlerinin ve okulların, bu fiyat tarifelerini güncellenmesi gerekmekte. 1 Ocak 2022 tarihi itibariyle asgari ücret belirlenecek ve bununla beraber, bambaşka bir dünyaya merhaba diyeceğiz. Nakitin kalkması daha sağlıklı Büyük İstanbul Otogarı çıkış ücreti için kredi kartı zorunluluğu getirilmesi, ilk etapta bir kaygı ve paniğe neden olsa da, korkulacak bir durum olmadığı ortaya çıktı. Zira sadece kredi kartı değil, İstanbulkart ile de ücretler ödenebilecekmiş. Şoföre nakit para vermektense, Akbil’e para yükleyip vermek, kurumsal açıdanda doğru bir hizmet anlayışı olacaktır. Para dolaşımı ne kadar az olursa, takibi de daha kolay olacaktır. Zaman içerisinde tüm işletmeciler, bunun doğru bir yöntem olacağını kabul edecektir.