Hava Durumu

Levent Birant: Herkese Büyük Sorumluluk Düşüyor

Yazının Giriş Tarihi: 30.04.2021 11:47
Yazının Güncellenme Tarihi: 30.04.2021 11:47

Dolayısıyla bahar aylarında yüz yüze eğitimi beklemek hayal olur. Bu yılı, “komple kapalı geçti” olarak değerlendirmek, doğru başlık olacaktır. Öğrenci taşımacılığı, pandeminin en çok etkilenen halkalarından bir tanesi oldu. 2020 yılı mart ayı itibariyle hiç kontak basmamış insanlar var. İş konusunda çok mağdur kalan bir sektör olduk. Destekler birkaç ay oldu, daha sonrasında kimseden bir destek alamamış bir sektörden söz ediyoruz.

Asıl destekler bu dönemde ön plana gelmeliler. Vergi ötelemeleri barışları oldu; fakat sektör hiçbir şekilde ciro üretmiyor. Vergi affı gündeme gelmeli, uygulanmalıdır. Eylül ayına kadar en azından aşılanma sürecinin hızlandırılması lazım. Eğitim sektörü içerisindeki tüm personeller eylül ayına kadar aşılanmalıdır ki, yeni öğretim yılını sektör olarak kaçırmamış olalım.

Bizim çok ciddi bir yatırım alanlarımızdan birisi de şehirlerarası otobüs taşımacılığı... Biliyorsunuz; şehirlerarası kısımda kapasite sınırının kaldırılması için uzun çabalar gösterdik. Kapasite kalktı, fakat maliyet kalemleri sırtımıza bindi. Bununla eşzamanlı vaka sayılarında ciddi artış görüldü. Bu da yolcunun seyahat davranışlarını kısıtlamış oldu. Şehirlerarası seyahat firmaları maalesef çeşmenin ağzında yine susuz kalmış oldu.

Turizm kısmında da işler pek parlak değil. Yakın zamana kadar Rus turistlerin ülkemize ilgisi az da olsun sektörü rahatlatmıştı. Maalesef ülkemiz Rusya sorununu yaşamaya başladı. Her ne kadar pandemiye bağlansa da işin siyasi kısmı olduğundan ötürü, burada da ciddi problemler oluşacaktır. Aşılanma süreci hızlı bir şekilde tamamlanmalıdır. İnsanların toplu taşıma kullanma alışkanlıkları ciddi oranda düştü. Binek araç kullanımı arttı.

Trafik haritasına göz gezdirdiğinizde bu durumun farkına varabiliyorsunuz. Kısıtlamaların kalkmasıyla birlikte bu sorun bir süre daha devam edecektir. İstanbul-Ankara, İstanbul-İzmir hattında fiyatlar ortada, bu fiyatlara rağmen yolcu taşıyamıyoruz. Maliyetlerimiz iki katını aştı. Bilet fiyatlarımız aynı. Çarkın dönebilmesi için fiyatlar artırılmalı. Fiyatları artırırsak bu kez de biz yolcumuzu alternatif taşıma modlarına uğurlamış olacağız. Bu da dükkanı kapatmak anlamına gelecektir.

Firmaların yükümlülükleri çerçevesinde personelin covid19 durumu sıkı şekilde kontrol edilmelidir.

Aracı; hastalığı bulunan personelle yola göndermenin affedilir bir durumu yok. Vatandaş açısından incelediğinizde yazılan cezalar itiraz durumunda iptal ediliyor. Burada insanların bu önlemleri alma durumları kişisel bilinçlerine bağlı. Her ne kadar yasaklar olsa da her insanın başına bir polis memuru dikilebilecek bir sistem yok.

Firmalarımıza, HES kodu noktasına kimlik kontrolüne müsaade edilmiyor. Fakat araç yolda trafik kontrolüne girdiğinde, HES ile ilgili sıkıntı çıktığında ceza yiyebiliyor. Bu mekanizmada da düzenlemeye ihtiyaç duyulmakta.

Firmalar, ‘yolcu gelsin de nasıl geliyorsa gelsin’ mantığında hareket ediyor; bu mantık düzeltilmelidir. 14 ay oldu süreç başlayalı, biraz daha süreceğini tahmin ediyorum. Ancak hiçbir zaman ümidimizi yitirmemeliyiz.

Bu ülke hepimizin ülkesi. Ancak bu önlemlerin kontrolü, sosyal bilinç ile aşılacaktır. Biz ne kadar dikkat edersek, bu doğrultuda sorunları en kısa sürede aşacağızdır.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.