KARAYOLU yolcu taşımacılığı ve tuizm taşıma olarak,Buruk bir Kurban Bayramına giriyoruz. 3 aylık pandemi süreci ve sonrasındaki normalleşme süreci bizleri hayal kırıklığına uğrattı. Daha fazla yoğunluk, hareketlilik bekliyorduk. Seyahat tercihlerinde insanlar genelde binek araçlarla seyahat ediyorlar.
Geçen yılki bayram rakamlarına kontrol ettiğimizde, bu yıl ki yoğunluk yüzde 30’lara tekabül ediyor.
Yapılan fiyat politikalarında hesaplamalar yanlış yapıldı. Bu durum da sektörümüzde mağduriyet yaşattı. Kontrolsüzlük, denetimsizlik olduğu gibi devam ediyor.
Korsan ve yasadışı taşımalara karşı denetimler daha fazla artırılmalı.
Uçaklar tam kapasite çalışmalara devam ediyor, karayolu ulaşımı içinde gerekli bütün önlemleri alıp en azından bayram süresince araçların tam kapasite çalışması için gerekli durumları sunduk.
Maalesef olumlu geri dönüş alamadık.
Otoyol ücretleri, köprü geçişleri vs. indirim talep ettik. Geri dönüş alamadık.
Ulaştırma, Ticaret, Maaliye bakanlıklarının taleplerimizi değerlendirmelerini talep ediyoruz. Mevzuatlar yeniden masaya yatırılmalı, Toplu Ulaşım Yasası konusunda yeni bir çalışma yapıyoruz.
Bu yasa ile şehirlerarası taşımacılık ile yurtiçi, yurtdışı taşımacılığı birbirinden farklı olacak. Mevcut yönetmelikte çok ciddi değişikliklere ihtiyaç var.
Her bölgenin kendi taşımacılığını yapacağı denetim kısımları olmalı. Yeni mevzuata ihtiyaç var.
Önümüz bayram, bu bayram da sektörümüz hayal kırıklığına uğradı. Turizm’de de durum aynı şekilde. Turizmden şehirlerarasına kayan otobüsler, yıkıcı rekabete uğrattı sektörümüzü.
Buradan kamu otoritelerine, bakanlıklara sesleniyorum, karayolu ulaşımında tamamen kayıtdışı taşımacılık yapılıyor.
Örneğin Beylikdüzü’nde Trakya’dan gelen minibüsler otogar olarak kullanıyor buraları.
Valiliklerin denetim yapması lazım
İçişleri Bakanlığı bünyesinde trafk denetimi yapan departmanlara ulaştırma mevzuatlarını anlatmamız lazım.
Yanlış, haksız yapılan taşımalar engellenmeli.
Bizler de artık dile getirdiğimiz bu sıkıntıları, tek el üzerinden ilgili bakanlıklara duyurmak durumundayız.
Artık taşın altında eli olan patronların, bu masa çevresinde oturma zamanı gelmiştir, geçiyor. Birlikte hareket etmeliyiz. Bu sektörü ancak bu şekilde yaşatabiliriz.
Daha rahatlatabiliriz. Bayram sonrası dönemi çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Dayanışma sağlanmalıdır. Herkesten bu desteği bekliyoruz.
Tüm meslektaşlarımızın Kurban Bayramı’nı kutluyorum. Bir uyarıyıda yapmadan konuşmayı bitirmiyorum.
Maalesef geçtiğimi günlerde askerlerimizi kaybettğimiz elim bir kaza yaşadık.
Araç bakımları zamanında yapılmış olmalı, kaptanlarımız tamamen dinlenmiş olarak yollara çıkmalı, sürücülerimiz önce kendi canları için, daha sonrasında taşıdıkları insanların can sorumluluklarını bilerek taşımacılığını sürdürmeli.
Firmaların şapkalarını önlerine alması lazım, sürücülerini bilinçlendirmesi lazım, yoğun tempoda çalıştırmamaları lazım, yeterli personel sağlanmalı. Tarım araçlarıyla ortak otoyollar kullanılmakta.
Tarım Bakanlığı tarafından dileğimiz gece 22.00-sabah 06.00 arasında yasaklar olmalı Herkes kurallara uysun, bayramları, acıya çevirmeyelim, sevdiklerimizi üzmeyelim.
Herkese hayırlı bayramlar dilerim. Oturup sabahalara kadar çalışma yapıp, gerekli rapoları bakanlıklarımıza her yıl iletiyoruz. Sektörümüz ağır yara içerisinde, gerek üreticisi, gerek yatırımcısı, gerek yan sanayicisi, bu süreci kesinlikle doğru yönetmeliyiz. O yüzden herkesi bir araya davet ediyorum.
Tüm sektör mensuplarının bayramını en içte dileklerimle kutluyorum.
Umarım kazası, belası olmayan, kazancı bol bir bayram tatili yaşarız. Çünkü hepimizin buna fazlasıyla ihtiyacı var.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Mustafa Yıldırım
Mustafa Yıldırım: Talepler Tek Elden İletilmeli
KARAYOLU yolcu taşımacılığı ve tuizm taşıma olarak,Buruk bir Kurban Bayramına giriyoruz. 3 aylık pandemi süreci ve sonrasındaki normalleşme süreci bizleri hayal kırıklığına uğrattı. Daha fazla yoğunluk, hareketlilik bekliyorduk. Seyahat tercihlerinde insanlar genelde binek araçlarla seyahat ediyorlar.
Geçen yılki bayram rakamlarına kontrol ettiğimizde, bu yıl ki yoğunluk yüzde 30’lara tekabül ediyor.
Yapılan fiyat politikalarında hesaplamalar yanlış yapıldı. Bu durum da sektörümüzde mağduriyet yaşattı. Kontrolsüzlük, denetimsizlik olduğu gibi devam ediyor.
Korsan ve yasadışı taşımalara karşı denetimler daha fazla artırılmalı.
Uçaklar tam kapasite çalışmalara devam ediyor, karayolu ulaşımı içinde gerekli bütün önlemleri alıp en azından bayram süresince araçların tam kapasite çalışması için gerekli durumları sunduk.
Maalesef olumlu geri dönüş alamadık.
Otoyol ücretleri, köprü geçişleri vs. indirim talep ettik. Geri dönüş alamadık.
Ulaştırma, Ticaret, Maaliye bakanlıklarının taleplerimizi değerlendirmelerini talep ediyoruz. Mevzuatlar yeniden masaya yatırılmalı, Toplu Ulaşım Yasası konusunda yeni bir çalışma yapıyoruz.
Bu yasa ile şehirlerarası taşımacılık ile yurtiçi, yurtdışı taşımacılığı birbirinden farklı olacak. Mevcut yönetmelikte çok ciddi değişikliklere ihtiyaç var.
Her bölgenin kendi taşımacılığını yapacağı denetim kısımları olmalı. Yeni mevzuata ihtiyaç var.
Önümüz bayram, bu bayram da sektörümüz hayal kırıklığına uğradı. Turizm’de de durum aynı şekilde. Turizmden şehirlerarasına kayan otobüsler, yıkıcı rekabete uğrattı sektörümüzü.
Buradan kamu otoritelerine, bakanlıklara sesleniyorum, karayolu ulaşımında tamamen kayıtdışı taşımacılık yapılıyor.
Örneğin Beylikdüzü’nde Trakya’dan gelen minibüsler otogar olarak kullanıyor buraları.
Valiliklerin denetim yapması lazım
İçişleri Bakanlığı bünyesinde trafk denetimi yapan departmanlara ulaştırma mevzuatlarını anlatmamız lazım.
Yanlış, haksız yapılan taşımalar engellenmeli.
Bizler de artık dile getirdiğimiz bu sıkıntıları, tek el üzerinden ilgili bakanlıklara duyurmak durumundayız.
Artık taşın altında eli olan patronların, bu masa çevresinde oturma zamanı gelmiştir, geçiyor. Birlikte hareket etmeliyiz. Bu sektörü ancak bu şekilde yaşatabiliriz.
Daha rahatlatabiliriz. Bayram sonrası dönemi çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Dayanışma sağlanmalıdır. Herkesten bu desteği bekliyoruz.
Tüm meslektaşlarımızın Kurban Bayramı’nı kutluyorum. Bir uyarıyıda yapmadan konuşmayı bitirmiyorum.
Maalesef geçtiğimi günlerde askerlerimizi kaybettğimiz elim bir kaza yaşadık.
Araç bakımları zamanında yapılmış olmalı, kaptanlarımız tamamen dinlenmiş olarak yollara çıkmalı, sürücülerimiz önce kendi canları için, daha sonrasında taşıdıkları insanların can sorumluluklarını bilerek taşımacılığını sürdürmeli.
Firmaların şapkalarını önlerine alması lazım, sürücülerini bilinçlendirmesi lazım, yoğun tempoda çalıştırmamaları lazım, yeterli personel sağlanmalı. Tarım araçlarıyla ortak otoyollar kullanılmakta.
Tarım Bakanlığı tarafından dileğimiz gece 22.00-sabah 06.00 arasında yasaklar olmalı Herkes kurallara uysun, bayramları, acıya çevirmeyelim, sevdiklerimizi üzmeyelim.
Herkese hayırlı bayramlar dilerim. Oturup sabahalara kadar çalışma yapıp, gerekli rapoları bakanlıklarımıza her yıl iletiyoruz. Sektörümüz ağır yara içerisinde, gerek üreticisi, gerek yatırımcısı, gerek yan sanayicisi, bu süreci kesinlikle doğru yönetmeliyiz. O yüzden herkesi bir araya davet ediyorum.
Tüm sektör mensuplarının bayramını en içte dileklerimle kutluyorum.
Umarım kazası, belası olmayan, kazancı bol bir bayram tatili yaşarız. Çünkü hepimizin buna fazlasıyla ihtiyacı var.