Hava Durumu

Sönmez İkde: Maliyet Artışında Terminal Vurgunu

Yazının Giriş Tarihi: 01.09.2022 12:39
Yazının Güncellenme Tarihi: 01.09.2022 12:39

Otogar (terminal) giriş-çıkış ücretleri Ulaştırma Bakanlığı tarafından bir fiyat tarifesine bağlanmıştı, bu tarifeye göre de Otogar giriş-çıkış fiyatları belirlenmişti fakat bu süre Haziran ayında dolunca, bazı terminal işletmeleri özellikle de özel işletme olanlar ve ne yazık ki il veya ilçe belediyelerine ait otogar işletmeleri de onlara ayak uydurarak fahiş ücretler talep etmeye başladı, ve haraç keser gibi bunları otobüs işletmelerinden mecburi tutarak tahsil etmeye başladılar. Otobüs işletmeleri yine her zaman ki gibi bu konuda sesini duyurmaya çalışsa da Ulaştırma Bakanlığı tarafından henüz bu konu ile ilgili bir karar veya uygulama gelmedi. Bilet fiyatları konusunda tarife dışı hareket edenlere yönelik ceza yağdıran Ulaştırma Bakanlığı, terminal işletmelerinin uygulamış olduğu fiyatları görmezden gelerek tabiri caizse “ölü taklidi” yapmaktadır, Otobüs İşletmelerinin maliyetleri her geçen gün artarken bir de bu terminal vurgununun eklenmesi Otobüs İşletmecilerine yeni bir DARBE olmuştur. 

Otobüs İşletme Sahipleri Derneği, otobüs işletmelerinin bu konuda yaşamış olduğu mağduriyete seyirci kalmayarak, konuyu ivedilikle Ulaştırma Bakanlığına götürdü, geçtiğimiz Nisan ayın da bayram öncesi bilet fiyatları tarife süresi konusunda olduğu gibi bu konuda da Ulaştırma Bakanlığını konu hakkında bir an önce harekete geçme noktasında gerekli adımları atması için ve yaşanan bu mağduriyetin daha fazla uzamaması gerektiği konusunda gerekli bilgileri paylaştı, Otobüs İşletmelerinin her geçen gün artan maliyetler altında yeteri kadar ezildiğini ve bunun bir an önce son bulması gerektiğini belirtmiştir.

Terminal işletmelerinin yapmış oldukları zamların herhangi bir dayanağı yoktur ve konu ile ilgili Ulaştırma Bakanlığının Haziran ayında biten terminal giriş-çıkış fiyatları konusunda ki tarifesini bir an önce güncellemesi ve Otobüs İşletmecileri içinde garajlar da sadece İNDİRME yapan otobüslerden bir ücret alınmaması konusunda karar alması gerektiği Otobüs İşletmecilerinin ortak fikridir. Bu konuda Ulaştırma Bakanlığını bir an önce bu konuya el atması noktasında görevinin başına çağırmaktayız.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.