Hava Durumu

#Lüks Ereğli

Ulaşım Sektörünün En İyi Temsilcisi - Haber Ulaşım - Lüks Ereğli haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Lüks Ereğli haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

18 adet Mercedes-Benz Tourismo Lüks Ereğli’ye Teslim Edildi Haber

18 adet Mercedes-Benz Tourismo Lüks Ereğli’ye Teslim Edildi

Mercedes-Benz Türk, şehirler arası yolcu taşımacılığı alanındaki köklü iş ortaklarından Lüks Ereğli ile yeni bir teslimata imza attı. 1997 yılından bu yana devam eden iş ortaklığı kapsamında gerçekleştirilen 18 adet 2023 model Tourismo 16 RHD 2+1 teslimatı, yalnızca filonun yenilenmesini değil; aynı zamanda müşteriye özel finansman çözümleri, satış sonrası destek ve ikinci el değerini koruyan bütüncül hizmet yapısıyla taşımacılık sektöründe sürdürülebilir yatırım anlayışını da ortaya koydu. Hasmer Konya’da gerçekleştirilen teslimat törenine, Mercedes-Benz Türk 2. El Otobüs ve Kamyon Satış Direktörü Didem Özensel, BusStore Grup Müdürü Onur Nurdoğan, Otobüs Filo Satış Grup Müdürü Burak Batumlu, İletişim Müdürü Miray Demirel, BusStore Alım & Satış Yönetmeni Ekrem Ceylanoğlu, Otobüs Filo Satış Koordinatörü Koray Çıngıl, Hasmer Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Bağcı, Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Koordinatörü Burak Ödül, Lüks Ereğli Yönetim Kurulu Başkanı Ekim Kaya katıldı. Lüks Ereğli’nin 2016 yılında gerçekleştirdiği önceki araç yatırımının ardından yaklaşık 10 yıl sonra hayata geçen bu teslimat, şirketin filosunu gençleştirmesinde önemli rol oynuyor. Bu adım aynı zamanda, önümüzdeki dönemde sıfır araç yatırımıyla devam etmesi hedeflenen yeni sürecin başlangıcını oluşturuyor. Filonun gençleşmesine ve operasyonel verimliliğe katkı Mercedes-Benz Türk BusStore markası ile Lüks Ereğli’nin filosunda yer alan 2016 model araçlar için takas sürecini yürüterek bu 18 araç yerine bugün 2023 model Tourismo araçların teslimatını gerçekleştiriyor. Yeni araçlarla birlikte şirket, filosunu 7 yaş gençleştirirken operasyonel verimliliğini artırmayı, hizmet kalitesini güçlendirmeyi ve yolcu memnuniyetini daha ileri taşımayı hedefliyor. Mercedes-Benz Türk’ün teslim ettiği 2023 model Tourismo araçlar, Lüks Ereğli tarafından şehirler arası yolcu taşımacılığında kullanılacak. Lüks Ereğli ile 30 yıla yaklaşan iş ortaklıklarını bu teslimatla yeni bir aşamaya taşıdıklarını belirten Mercedes-Benz Türk 2. El Otobüs ve Kamyon Satış Direktörü Didem Özensel ”Mercedes-Benz Türk olarak, uzun soluklu iş ortaklıklarını her zaman çok kıymetli buluyoruz. Lüks Ereğli ile 1997 yılına uzanan iş ortaklığımızı bugün 18 adet 2023 model Tourismo teslimatıyla daha da güçlendirmenin memnuniyetini yaşıyoruz. Bu teslimat, ikinci el çatımız altındaki BusStore markamız ile sunduğumuz kapsamlı hizmet modelinin güçlü örneklerinden birini oluşturuyor. Bugün, Lüks Ereğli’ye gerçekleştirdiğimiz 18 adet Tourismo aracımız da bu değer zincirine duyulan güvenin en somut göstergesi. Mercedes-Benz Kamyon Finansman’ın müşteri ihtiyacına uygun terzi usulü finansman çözümleri de elbette bu teslimatın gerçekleşmesinde önemli rol oynadı. Taşımacılık sektöründe filonun genç tutulması; operasyonel verimlilik, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti açısından büyük önem taşıyor. Tamamı Mercedes-Benz marka araçlardan oluşan ve 7 yaş gençleşen yeni filosu ile Lüks Ereğli şehirler arası yolcu taşımacılığındaki iddiasını daha da üst seviyeye taşıyor. Bugün bu teslimatla yalnızca Lüks Ereğli filosunun gençleşmesine katkı sunmakla kalmıyor, aynı zamanda ikinci elden sıfır araca uzanan uzun vadeli bir yatırım sürecinin de temelini birlikte atıyoruz. Lüks Ereğli’ye bize duydukları güven için teşekkür ediyor, teslimatın hayırlı olmasını diliyorum.” dedi. Lüks Ereğli Yönetim Kurulu Başkanı Ekim Kaya, “Lüks Ereğli olarak bugün filomuz adına çok önemli bir adım atıyoruz. Teslim aldığımız 18 adet 2023 model Mercedes‑Benz Tourismo aracı, şehirler arası taşımacılık operasyonlarımızda kullanmak üzere filomuza dahil ediyoruz. Bu yatırımın, yolcularımıza sunduğumuz hizmet kalitesine olduğu kadar operasyonel gücümüze ve verimliliğimize de önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Aradan geçen yaklaşık 10 yılın ardından filomuzu gençleştirme kararı alırken temel prensibimiz; müşterilerimize daha güvenli, daha konforlu ve daha sürdürülebilir bir seyahat deneyimi sunmaktı. Bu yolculukta Mercedes‑Benz Türk otobüs satış ve BusStore yöneticileri, ilk günden itibaren bize her anlamda destek oldular. Özellikle ikinci el araç sürecinde BusStore’un sunduğu şeffaf, güvenilir ve profesyonel yaklaşım bizim için çok kıymetliydi. Satıştan satış sonrasına kadar uzanan bu tek noktadan hizmet anlayışı, Lüks Ereğli olarak önem verdiğimiz güven duygusunu birebir karşılıyor. Bugün gerçekleşen bu teslimatla birlikte, Mercedes‑Benz Türk ile 30 yıla yaklaşan iş ortaklığımızı daha da güçlendirmekten büyük memnuniyet duyuyoruz.” diye konuştu. Teslimat hakkında konuşan Hasmer Otomotiv Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Koordinatörü Burak Ödül de, “Biz Hasmer Konya olarak sürecin her aşamasında müşterilerimizin yanında olmaya büyük önem veriyoruz. Araç seçimi, takas süreci, finansman planlaması ve satış sonrası destek dahil tüm süreci titizlikle yürütüyoruz. Çünkü bizim için esas olan yalnızca teslimat değil, müşterimizin işine kesintisiz katkı sunmak. Lüks Ereğli’nin filosunu gençleştirmesi, bugünün ihtiyacına cevap verdiği kadar geleceğe dönük yatırım planı açısından da önemli bir adım. Önümüzdeki dönemde bu iş ortaklığının daha da büyüyerek devam edeceğine inanıyoruz.” dedi.

İyi Hizmet Sunabilen Firmaların Bulma Derdi Olmaz Haber

İyi Hizmet Sunabilen Firmaların Bulma Derdi Olmaz

ÇOCUKLUKTAN BERİ SEKTÖRÜN İÇİNDEYİM İlkokul, ortaokul ve lise hayatım Ereğli'de geçti. Üniversite eğitimimi Doğu Akdeniz Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde tamamladım. Askerlikten sonra babamla birlikte işin içine girdim. 1995 yılında Lüks Ereğli'yi kurdular. Anonim şirket olarak kuruldu. O günden bugüne babam devam etti. Ben 2014-2015 yıllarında otogardan ayrıldım. O zamana kadar otogardaydım, kendi işlerimi yaptım. 2020 yılında pandemiyle sektörün yaşadığı sıkıntılar nedeniyle tekrar otogara döndüm. 2020'den beri buradayım ve bir yıldır yönetim kurulu başkanı olarak devam ediyorum. TÜRKİYE’NİN HER YERİNE SEFER DÜZENLEMEYE ÇALIŞIYORUZ Şu an filomuzda 9 tane sözleşmeli aracımız bulunuyor. Toplam 25 araçla çalışıyoruz. Pandemiden önce 30 araçtık, sonra 25'e düşürdük. Otobüs sayısını artırmak elimizde olsa da belli bir potansiyeli koruyup daha iyi hizmet verebilmek için bu seviyeyi sürdürüyoruz. Lüks Ereğli, çalışanları, acenteleri ve aileleriyle birlikte 1.000’i aşkın insanın geçimini sağladığı bir kapı aslında. Biz de bu sorumluluğun bilincinde olarak çalışmalarımıza kesintisiz devam ediyoruz. Doğuda Erzurum, Erzincan, Elâzığ, Malatya gibi yerlere gidiyoruz. Onun haricinde Türkiye'nin her yerine gitmeye çalışıyoruz. Kalkışlarımız genelde Ereğli merkezli değil. Ereğli merkezli çıkan araçlarımız İstanbul ve Ankara'ya gidiyor. Diğer yerlerde İzmir, Adana, Balıkesir, Mersin gibi şehirlerden kalkış yapıyoruz. Ereğli bir geçiş güzergahıdır. Ülkemizin diğer yerlerindeki insanlar için biz bir ulusal firma gibi görülüyoruz. İnternetin artmasıyla yerel firma mantığı azaldı. İNTERNETİN YAYGINLAŞMASI FİRMAMIZ İÇİN DAHA İYİ OLDU Eskiden bir sefer açacağınızda araştırma yapar, yazıhane arardınız. İnternet satışlarının artması bizim için çok iyi oldu. Yazıhane bulma sorunu yaşamıyoruz, yolcu bulma sorunu yaşamıyoruz ancak elbette internet, kazançlarımızın belli bir kısmını götürüyor. Ulusal firmalarda internet bilet satışı oranı %75-80'lere çıktı. Bizim gibi yöresel firmalarda şu anda %60-70 civarında. Sezona göre değişiyor, sezon girdiğinde %70-75'leri buluyor. İYİ HİZMET SUNABİLEN FİRMALARIN YOLCU KAPMA DERDİ OLMAZ İyi hizmet sunan firmanın her zaman müşteri potansiyeli vardır. Sağlıklı müşteri senden beklediğini fazlasıyla aldığı için bir saat önce, yarım saat önce ya da bir gün önce aramaz. İnternetin bize artısı oldu. Teknolojinin herkese artısı olduğu gibi otobüsçülük sektörüne de çok artısı oldu. Evet, kazançlar eski kazançlar değil. Babamın dönemindeki kazançlara bakınca şimdiki kazançlar çok düşük ancak internetin artılarına dönünce bir yere servis açacağımızda araştırma derdimiz yok. Büyük firmalarda daha çok zarar oldu bana göre. Eskiden telefon numarası bilinirdi, şimdi herkes telefondan her firmanın biletini görüyor. Artısı bizim gibi firmalara oldu. Yılların firmasıyla yeni kurulan bir firma bile bir dakika içerisinde yan yana görünebiliyor. OTOGARLARDAN BİLET ALIMI CİDDİ ÖLÇÜDE DÜŞTÜ Bankada nasıl bankamatik varsa sektör de ona dönecek. Elbette bu durum yazıhaneciler için zor bir hal alacak. Aldıkları komisyonun yarısını internet alıyor zaten. Otobüslerin kazançları yakıt, lastik ve genel giderlerden dolayı yükseldiği için yazıhanelere artı kâr marjı iyileştirme imkânı kalmıyor. Yazıhaneciliğin gidişatı bana göre sıkıntılı. Yazıhaneci olmak şu an çok zor, kazançlar çok düştü. Ara duraklardan alınan biletlerin hepsi genelde internetten alınıyor. Devletimiz veya TOFED'in buna bir çözüm bulması gerekiyor, yazıhanecilerin gittiği durum iyi değil. BORÇLANMA STRATEJİMİZİ DEĞİŞTİRMEMİZ EN DOĞRU HAMLELERİMİZDEN BİRİYDİ Yatırım yapmak kadar borcunu rahat bir şekilde ödeyebilmek de önemli elbette. Şirkette 30 yıllık süreçte alınan otobüsler döviz cinsinden borçlanılıyordu. Krizlerde kur %100-120 artsa da hep sabit kalıyordu. 2016'da aldığımızda kur ortalama 3,28'di. 2020'de pandemi sürecinde euro artışına yakalandık, kuru 8,80'den sabitleyerek Türk Lirası'na döndük. Bu bizi kurtaran en büyük hamle oldu. Otobüslerimiz zamanla borcu ödedi. Pandemi sürecinde otogarlar kapatıldı, sessizliğe büründü, kepenkler kapandı, sokağa çıkma yasağı oldu ama borçlar devam etti. EURO 7 MOTORLU MERCEDES-BENZ OTOBÜSLERİN, İLK SAHİPLERİNDEN BİRİ OLACAĞIZ Tarihimizde hep sıfır araç aldık, 2-3 yaşına geçirmedik. Pandemide borçlu yakalandığımız için bu süreci yaşadık. Mercedes'le ve MAN'la görüşmeler yaptık. Mercedes-Benz ile 30 yılı aşkın birlikteliğimizi devam ettirmek istedik en son. 2023 araçlarını basamak olarak kullanıp 2028 Haziran gibi sıfır araçlarla düzeltme planı yaptık. Hedefimiz bu araçları almak. Satışlar, arz-talep dengesi, bozuk pahalılık nedeniyle büyük firmalar üretimi azalttı, karlılıklarını yükselttiler. Orta firmalar eziyet çekiyor. Mercedes 2026 satışlarını 2025'in 2. Çeyreğinde neredeyse bitirdi. Sıfır araç istedik ama veremediler. Bu yüzden 2023 modelleriyle 2028 yatırımını yaptık. Sektörde yenilik yapmazsan yok olursun. Enflasyon ortamında aldığın her şey değer kazanır. Yapabilirsek seneye yaz sonunda 2025'lerle değiştirme planı var. 2028'de Mercedes-Benz, Euro 7 motor çıkaracak, ilk müşterilerinden biri biz olacağız. ESKİ İŞLER HİÇBİR FİRMADA YOK İnternetle birlikte eskiden listeler bir ay öncesinden dolardı. İnsanların tek öğrenme yolu, biletimiz olup olmadığını görme yolu telefondu. Firmalar bir ay öncesinden ek seferleri belli ederdi. Şimdi listenin bir ay öncesinden dolması gibi bir şey yok. yarıyıl tatilinde okul kapandı, listeler 15-20 gün önceden doldu. Eski işler hiçbir firmada yok. Taşıdığımız yolcu oranı 700-800 bin bandındayken şimdi 800-900 bin bandında. Nüfus artışına göre 1.200.000-1.300.000 olması lazım ama artmamasının sebebi ekonomik darlık. Bu durum pandemiyle başladı, orta sınıf kalmadı. 2026 PİYASA OLARAK 2025’E BENZEYECEK 2025’te kış gibi kış olmadı, yaz gibi yaz olmadı. Yazın 10 lira kazanıyorsan kışın da 8,5-9 lira kazanıyorsun. Otobüsçülükte yazın 10 lira kar, kışın zarar oluyordu. 2025'te stabil gitti, yaz kazançları çok yüksek, kış da çok düşük değildi. Piyasaya göre kötü değiliz. İşimizin en iyi yanı peşin para olması, yolculuk başlamadan para alınması. 2026 benim bakış açıma göre 2025'ten çok farklı olmayacak. Bayramların ayrılması artı oldu ama genel ekonomik durum kötü olduğu için büyük hareket beklemiyorum. 10 sene önce cenazeye 10 kişi gelirdi, şimdi 1 kişi geliyor. Masraf yüksek, alım gücü düşük. Piyasaya baktığımız zaman yine de bugünümüze çok şükür diyoruz.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.