PANDEMİDEN tüm sektörler olumsuz etkilendi; lakin şehirlerarası ve turizm otobüsçüleri kelimenin tam anlamıyla vurgun yedi. Herkesin bir ‘normali’ oldu; ancak getirilen koltuk sınırlaması nedeniyle onlar hiç normalleşemedi. Şu anda koltuk sınırı kaldırılsa ne yazar, yüzde 30’u dolduran öpüp başına koyuyor. Sırat körüsü gibi de uzun ve sıkıntılı bir süreç bekliyor onları; sezona kadar kim öle, kim kala! O da iyi bir sezon olursa tabii... Dolayısıyla onların tek bir şansı var: DESTEK! Tabii ki kamudan. İstanbul, Ankara, Çanakkale, Mersin; atladığımız varsa affola! Duyarlı belediyeler bu zor dönemde otobüsçünün imdadına yetişiyor. İstanbul’da kiraları yüzde 75 ucuzlatan Büyükşehir, çok büyük bir getiri olan kapı çıkışlarından da feragat etti. Keza Ankara; kiralarda yüzde 50 indirime giden Büyükşehir, mevcut kira borçlarını da 2022’ye erteleyerek, esnafı rahatlattı. Bu destekler, günü kurtarmak adına çok değerli olsa da YETMEZ! Bir kere, otogar işleten her belediyenin bunu yapması lazım. Çünkü bir otobüs İstanbul’dan yola çıkıp Anadolu’nun bir yerine giderken bazen 10 otogara girip çıkıyor. Pandemiye özel onlar da çıkış ücreti almasa iyi ama hala neredeyse tamamı almaya devam ediyor.
GÖRÜŞLERİNE başvurduğumuz sektör mensupları, bazı belediyelerin kira ve çıkışlar konusunda verdiği desteğin çok önemli olduğunu, ama yaraya merhem olamayacağını söylüyor. Asıl desteğin devletten gelmesi gerektiğini dile getiren sektör mensupları, taleplerini şu şekilde dile getiriyor: Koltuk sınırıyla faaliyetlerimiz yüzde 50’ kısıtlandı. Hasat zamanımız olan sezonda dahi bırakın kâr etmeyi, daha az zarar etmenin hesaplarını yaptık. Güçlü bir desteğe ihtiyacımız var. En azından pandemi dönemine de özel olsa, mazotu indirimli alabilelim. Bunun yanında yap-işlet-devret modeli ile yapılan köprü ve otoyol ücretleri büyük külfet, bu kalemlerde indirime gidilebilir. Otobüsçülük sektöründe yolu İstanbul’a düşmeyen firma yok ve herkes üçüncü köprü mecburiyetinden dolayı müzdarip. Hem geçişler çok pahalı hem de fazladan gidilen 140 kilometrenin yakıt ve zaman kaybını yaşıyoruz. Bizlere dönemsel olsa da FSM’den geçiş hakkı tanınmalı. Bu arada uzun zamandır ciro üretemeyen bir sektörden, her şey normalmiş gibi tüm vergi ve primleri talep etmek de haksızlık. Bu kalemlerde de pandemi sürecini içerecek destekler bekliyoruz.
İndirim kararı karşılıklı görüşmeler sonucunda alındı
TOF, TOFED yetkilileri ile esnaf temsilcileri, geçtiğimiz günlerde İBB ve Büyük İstanbul Otogarı’nın işletmecisi Boğaziçi A.Ş. yetkilileri bir görüşme yapmış, kiralarda indirime gidilmesini talep etmişti. Görüşmelerin ardından kiralarda yüzde 75 indirim yapılması kararı alınmıştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sektör: Destek Sırası Devlette
PANDEMİDEN tüm sektörler olumsuz etkilendi; lakin şehirlerarası ve turizm otobüsçüleri kelimenin tam anlamıyla vurgun yedi. Herkesin bir ‘normali’ oldu; ancak getirilen koltuk sınırlaması nedeniyle onlar hiç normalleşemedi. Şu anda koltuk sınırı kaldırılsa ne yazar, yüzde 30’u dolduran öpüp başına koyuyor. Sırat körüsü gibi de uzun ve sıkıntılı bir süreç bekliyor onları; sezona kadar kim öle, kim kala! O da iyi bir sezon olursa tabii... Dolayısıyla onların tek bir şansı var: DESTEK! Tabii ki kamudan. İstanbul, Ankara, Çanakkale, Mersin; atladığımız varsa affola! Duyarlı belediyeler bu zor dönemde otobüsçünün imdadına yetişiyor. İstanbul’da kiraları yüzde 75 ucuzlatan Büyükşehir, çok büyük bir getiri olan kapı çıkışlarından da feragat etti. Keza Ankara; kiralarda yüzde 50 indirime giden Büyükşehir, mevcut kira borçlarını da 2022’ye erteleyerek, esnafı rahatlattı. Bu destekler, günü kurtarmak adına çok değerli olsa da YETMEZ! Bir kere, otogar işleten her belediyenin bunu yapması lazım. Çünkü bir otobüs İstanbul’dan yola çıkıp Anadolu’nun bir yerine giderken bazen 10 otogara girip çıkıyor. Pandemiye özel onlar da çıkış ücreti almasa iyi ama hala neredeyse tamamı almaya devam ediyor.
GÖRÜŞLERİNE başvurduğumuz sektör mensupları, bazı belediyelerin kira ve çıkışlar konusunda verdiği desteğin çok önemli olduğunu, ama yaraya merhem olamayacağını söylüyor. Asıl desteğin devletten gelmesi gerektiğini dile getiren sektör mensupları, taleplerini şu şekilde dile getiriyor: Koltuk sınırıyla faaliyetlerimiz yüzde 50’ kısıtlandı. Hasat zamanımız olan sezonda dahi bırakın kâr etmeyi, daha az zarar etmenin hesaplarını yaptık. Güçlü bir desteğe ihtiyacımız var. En azından pandemi dönemine de özel olsa, mazotu indirimli alabilelim. Bunun yanında yap-işlet-devret modeli ile yapılan köprü ve otoyol ücretleri büyük külfet, bu kalemlerde indirime gidilebilir. Otobüsçülük sektöründe yolu İstanbul’a düşmeyen firma yok ve herkes üçüncü köprü mecburiyetinden dolayı müzdarip. Hem geçişler çok pahalı hem de fazladan gidilen 140 kilometrenin yakıt ve zaman kaybını yaşıyoruz. Bizlere dönemsel olsa da FSM’den geçiş hakkı tanınmalı. Bu arada uzun zamandır ciro üretemeyen bir sektörden, her şey normalmiş gibi tüm vergi ve primleri talep etmek de haksızlık. Bu kalemlerde de pandemi sürecini içerecek destekler bekliyoruz.
İndirim kararı karşılıklı görüşmeler sonucunda alındı
TOF, TOFED yetkilileri ile esnaf temsilcileri, geçtiğimiz günlerde İBB ve Büyük İstanbul Otogarı’nın işletmecisi Boğaziçi A.Ş. yetkilileri bir görüşme yapmış, kiralarda indirime gidilmesini talep etmişti. Görüşmelerin ardından kiralarda yüzde 75 indirim yapılması kararı alınmıştı.
En Çok Okunan Haberler